دوشنبه, 15 اسفند 1401 16:46

اسرار کابل های فیبر نوری زیر دریا

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

امروزه ترافیک داده‌های اینترنتی بیشتری برای برنامه‌هایی مانند ویدیو با کیفیت فوق‌العاده، خدمات ابری و اتصالات تلفن همراه 5G ایجاد می‌گردد. این رشد مستمر ترافیک داده توسط فیبرهای نوری پشتیبانی شده است.

فیبرهای نوری امکان انتقال کم تلفات پهنای باند بسیار بالا را در فواصل طولانی فراهم می‌کنند. بنابراین، امروزه فیبرهای نوری تقریباً تمام اتصالات داده را فراهم می‌کنند، به عنوان مثال در کابل‌های بین اقیانوسی، درون و بین مراکز داده، بین برج‌های سلول5G و فیبر به خانه. در نتیجه، تکنیک‌های جدیدی برای حفظ این رشد در دهه‌های آینده مورد نیاز است.

برای حمایت از رشد ترافیک، سیستم‌های انتقال نوری در آینده ای نزدیک باید داده‌های بیشتری را ارسال کنند و در عین حال انتقال به سمت شبکه‌های سبز با بهره‌وری انرژی را ممکن کنند.

با روی کار آمدن کابل های زیر دریایی تحولی در دنیای فیبر نوری شکل گرفت. کابل های فیبر نوری زیر دریایی می‌توانند 10 ترابیت بر ثانیه در هر جفت فیبر منتقل کنند. این کابل‌ها قادر هستند بخش عظیمی از ارتباطات امروز ما را منتقل ‌کنند به گونه‌ای که حتی بسیاری از ما از وجود آنها و اهمیت‌شان بی‌اطلاعیم و فقط زمانی متوجه حضور آنها می‌شویم که یکی از این کابل‌ها قطع شوند.

امروزه کابل‌های فیبر نوری توانایی‌های منحصر به فرد دیگری دارند که با بکار گیری آن‌ها می‌توانید زندگی خود را آسان کنید. برای مثال شما می‌توانید دستگاه‌های خودپرداز شخصی را درون آپارتمان خود راه اندازی کرده و از آن برای پرداخت قبض‌ها، شارژ ساختمان و... استفاده کنید.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search