تعریف راهکار FTTC

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

راهکار FTTC به نصب و راه اندازی کابل فیبر نوری تا کابینت در نزدیکی خانه ها یا محیط های تجاری اطلاق می گردد که جایگزین POT های (خطوط تلفن) قدیمی شده است. اگر تمام کابل تلفن در یک محله را جمع کنند و با کابل فیبر نوری جایگزین کنند پهنای باند گسترده ای ایجاد خواهد شد و اینترنتی را در دسترس قرار خواهد داد که از طریق آن می توان به راحتی فیلم سینمایی تماشا کرد و اطلاعات مولتی مدیا را بدون تاخیر دریافت و ارسال کرد.

راهکار FTTC

اصطلاح FTTC به فرآیندی اشاره دارد که طی آن فیبر نوری بیشتر مسیر طولانی خطوط تلفن و اینترنت را پوشش می دهد. متاسفانه، آخرین بخش این فرآیند یعنی نصب و اتصال فیبر به کابینت پر هزینه است. به همین دلیل، فرآیند کابل کشی به کابینت در اکثر نقاط دنیا کُند انجام می گیرد و در بسیاری از نقاط با کمبود بودجه مواجه است. به همین دلیل راهکارهای جایگزین FTTC مانند خطوط ADSL که روی خط تلفن عرضه می شود و خطوط ماهواره ای زودتر به خانه ها راه پیدا کردند.

FTTC این معنا را تداعی می کند که سیگنال ها فاصله کوتاهی از کابینت تا خانه کاربران را با کابل مسی یا کابل های دیگر به غیر از کابل فیبر نوری طی می کنند. به عبارت دیگر راهکار FTTC یک فناوری ارتباطی است که از تلفیق کابل مسی و کابل فیبر نوری ایجاد شده است. کابل فیبر نوری سیگنال را از مرکز به محل توزیع ارسال می کند که با نام کابینت شناخته می شود. معمولاً سیگنال ادامه مسیر را از کابینت توزیع کننده تا پایان مسیر توسط کابل مسی طی می کند.

سرعتی که از راهکار FTTC در اختیار خواهید داشت طبق جدول زیر است:

محصول Downstream Upstream
FTTC 40/10 40 10
FTTC 80/20 80 20

تجهیزات مورد نیاز

برای بکارگیری راهکار FTTC کاربر نهایی باید مجهز به ابزار زیر باشد:
1. یک روتر اترنت که به روتر فیبر متصل گردد و از طریق PPPoE اتصال را برقرار کند.
2. یک روتر خاص vDSL که مستقیماً به دستگاه و ابزار متصل گردد و بدون نیاز به روتر فیبر اتصال را برقرار کند.

چند کاربر VoIP می توانند روی یک FTTC قرار بگیرند

محصول Downstream Upstream کاربر VoIP
FTTC 40/10 40 10 10-20
FTTC 80/20 80 20 20+
منابع
searchnetworking
pack-net

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search