پنج شنبه, 10 آذر 1401 09:34

فیبر نوری به کمک پنج هزار روستای دورافتاده کشور آمد

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

مدیرکل توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات بیان کرد که حدود پنج هزار روستا در کل کشور با مشکل اینترنت مواجه هستند

ایرج روحی در شانزده آبان‌ماه در بررسی مشکلات حوزه ارتباطی بخش اینترنت فیبرنوری از چند روستای دور افتاده  بازدید کرد که وضعیت ارتباطات این روستاهارا بررسی کند و بیان کرد تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا پایان نیمه اول سال 1402 مشکلات پیش روی اینترنت روستایی را حل کنیم.

همچنین به وی بیان کرد که به‌صورت ویژه در بخش باید اینترنت 4G روستاهای دور افتاده ی تا پایان سال رفع گردد و تمام این روستاها به ارتباطات پایدار فیبرنوری دسترسی یابند.

پنج هزار روستا در کل کشور با مشکل اینترنت روبرو هستند که دولت این برنامه را دارد تا پایان نیمه اول سال 1402 این مشکلات برطرف شود در این سفرها مقرر شده تا با استفاده از خطوط فیبر نوری در روستاهای دورافتاده این هدف اجرایی شود و پهنای باند اینترنت روستاها افزایش پیدا کند.

مدیرکل تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی شمال شرق کشور هم در خصوص مشکل آنتن‌دهی اینترنت در قسمت‌هایی از روستاهای دورافتاده بیان کرد که در روستاهای دورافتاده ساختار دکل مخابراتی موجود در شهرها به شکلی است که این امکان در روستا وجود ندارد که ما به افزایش ارتفاع دکل های مخابراتی بپردازیم و این مهم را مقدور سازیم و وضعیت موجود دکل‌های مخابراتی موجب شده که قسمت‌هایی از شهرها با مشکلات آنتن‌دهی و اینترنت مواجه گردند و تنها راه اصلی برطرف کردن این مشکلات تغییر دکل‌ها با ارتفاع مناسب، بهرگیری از فناوری ارتباطات فیبرنوری است.

همچنین وی بیان کرد که ازجمله مهمترین مزیت های فیبرنوری که پهنای باند بالا، سرعت اپلود ودانلود بالا،امنیت های این سیستم همه و همه باعث شده تا این فناوری مهم جای خود را در دنیای امروز پیدا کند و طفداران مخصوص خود را داشته باشد و امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبه مشکلات موجود در تمامی شهرستان‌های کشور عزیزمان برطرف گردد.

خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search