تنظیمات TX Burst در روتر

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

تنظیمات TX Burst در روتر

تنظیمات TX Burst در روتر

بسیاری از روترها در تنظیمات پیشرفته خود سه گزینه دارند. گزینه های Tx Burst, Frame Burst, Packet Burst. این اسامی بسته به مدلی که استفاده می کنید می تواند متفاوت باشند و در پیکربندی تنظیمات پیشرفته زیر مجموعه بخش های متفاوتی قرار گرفته بگیرند.

تنظیمات Burst را می توان از بخش تنظیمات wireless یا WLAN در پوشه تنظیمات پیشرفته (advanced/ professional ) انجام داد.

تنظیمات Tx burst، frame burst یا packet Burst چگونه باعث افزایش سرعت Wifi می گردد؟

به زبان ساده آنچه این سه گزینه انجام می دهند کاهش حجم از دیتاهای بزرگ است که بین یونیکست ها منتقل می شوند. به عبارت دیگر به جای ارسال یک پیام بزرگ و حجیم آنها را به قسمت های کوچکتر تقسیم می کند و قسمت های اضافی را نیز حذف می کند.

ارسال و ارتباط به این شکل به این معنا است که بیشتر پهنای باند را دیتای واقعی اشغال می کند و ارسال دیتای واقعی در یک زمان واحد موجب بهبود کارایی شبکه می گردد.

فناوری های کاربردی تنظیمات Burst

حالت Tx Burst در دیوایس های G client یا B client کاربرد دارد. یعنی این تنظیمات در شبکه های بی سیم N و AC کاربرد ندارند.

بنابراین اگر از این شبکه ها استفاده می کنید باید تنظیمات Tx burst را خاموش کنید.  برای این شبکه ها بهتر است از تنظیمات packet burst یا frame burst استفاده کنید.

آپشن های تنظیمات Burst

 برای اکثر کاربران خانگی استفاده از تنظیمات Tx Burst یا Frame/Packet Burst می تواند سرعت و پهنای باند شبکه وایرلس را بهبود دهد. ولی اگر چندین کاربر یا دیوایس به روتر وصل باشند ممکن است شبکه دچار تاخیر گردد.

دلیل تاخیر این است که روتر ممکن است به یک دیوایس زمان بیشتری بدهد که منجر به ایجاد تاخیر در دیگر دیوایس ها می گردد.

اگر frame burst  یا Tx burst را روشن یا خاموش کنیم چه اتفاقی می افتد؟

اگر این تنظیمات را روشن کنیم:

به طور کل، اگر روتر تا پنج دیوایس را به صورت همزمان پشتیبانی می کند، بهتر است این تنظیمات را روشن نگه دارید. هر قدر AP دیوایس های بیشتری را پشتیبانی کند، احتمال اینکه با تنظیمات Txیا Frame burst دچار تاخیر شوید بیشتر است. از آنجایی که اکثر شبکه های wifi دینامیک هستند و الگو کاربری آنها متفاوت است، استفاده از این تنظیمات نیز بستگی به نیاز شما و آنچه از شبکه می خواهید دارد.

اگر این تنظیمات را خاموش کنیم:

تنها موردی که باید تنظیمات Tx Burst را خاموش کنید، زمانی است که از شبکه N  و AC استفاده می کنید. در زمان خرید روتر مطمئن شوید که از فناوری که می خواهید استفاده کنید پشتیبانی می کند. اکثر روترها در تنظیمات خود مشخص کرده اند که Tx Burst از 802.11g wifi پشتیبانی می کند.

بازی های آنلاین:

اگر روتر از دیوایس های متعدد پشتیبانی می کند بهتر است تنظیمات bursting را خاموش کنید تا از تاخیر و کندی شبکه جلوگیری کنید چونکه تاخیر در بازی های آنلاین بسیار اهمیت دارد. ولی اگر روتر را فقط به دیوایس های بازی آنلاین اختصاص داده اید بهتر است تنظیمات bursting را روشن نگه دارید چون در این حالت موجب بهبود عملکرد شبکه می گردد.

توصیه کلی:

برای کاربرد های روزمره بهتر است از این تنظیمات استفاده کنید چون کارایی و پهنای باند شبکه را بهبود می بخشد. و در کاربردهای روزمره نیز تاخیر مسئله مهمی نیست. اگر از دوایس های متعدد استفاده می کنید و تاخیر در کارتان تاثیر گذار است، این آپشن را disable  کنید.  

منبع مقاله

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search